Duurzaam gewichtsverlies

Ik kies voor verandering!

Strenge diëten, proteïnediëten, crashdiëten… zorgen vaak voor snel gewichtsverlies. Helaas komen de kilo’s komen er weer bij en vaak nog een beetje extra. Het succes is steeds van korte duur.

Je denkt misschien dat je geen karakter hebt om gewoon gezond te eten, maar zo simpel is het niet!

Tal van factoren hebben een invloed op onze eetkeuzes. We zijn er ons echter meestal niet bewust van. Dat is heel normaal. Door hier aandacht aan te besteden - met behulp van technieken uit de gedragstherapie - zorgen we samen voor een duurzaam resultaat: een gezonde levensstijl waar jij je goed bij voelt.

 

Geen waslijst van verboden voedingsmiddelen. Wel bewuste keuzes leren maken en je valkuilen beter leren (her)kennen. Een proces dat tijd nodig heeft, maar stap voor stap komen tot waar je wilt geraken. 

Dankzij de trajecten die ik aanbied, verhoog je de slaagkans op succes. Ontdek ze hier en maak de keuze die bij je past.

 

Prikkelbare darm

Ik kies voor rustige darmen!

Buikkrampen, een opgeblazen gevoel, bang zijn om niet op tijd een toilet te vinden, misselijk, winderigheid… Je klachten zijn soms zo erg dat je amper buiten durft komen om vervelende situaties uit de weg te gaan. Kortom, je levenskwaliteit daalt. Herkenbaar? Blijf niet zitten met je klachten want je kan er iets aan doen!

Dankzij het fodmap-dieet, een tijdelijk dieet, achterhalen we welke voedingsmiddelen bij jou de meeste klachten veroorzaken. Dit is bij iedereen anders.

 

Bij 80% van de mensen zorgt het fodmap-dieet voor een

enorme verbetering van de klachten.

 

Het dieet bestaat uit 3 fasen (eliminatie-, herintroductie- en stabilisatiefase) en neemt ongeveer 4 maanden in beslag. Op het einde van het traject hebben we een evenwichtig voedingspatroon samengesteld met zo min mogelijk voedingsmiddelen die bij jou voor klachten zorgen. 

 

Het fodmap-dieet dient steeds onder begeleiding van een diëtist te gebeuren om de kans op slagen te vergroten en de kans op een te eenzijdige voeding te beperken.

 

Ik bied je de nodige informatie met concrete productinformatie, recepten en nog veel meer tools om het dieet makkelijk te kunnen toepassen.

 

Ontdek de inhoud van het fodmap-traject hier.

 

Specifiek 
voedingsadvies

Op naar een gezonde levensstijl!

Gezonde voeding is een veelbesproken topic. In de vriendenkring, op het werk, op social media krijg je tips langs alle kanten, maar je hebt het gevoel dat je niet meer weet wat je nu voor waar moet aannemen. Begrijpelijk! 

 

Of misschien kreeg je van je huisarts te horen dat bepaalde parameters in je bloed te hoog of te laag zijn. Je maakt je dus wel wat zorgen over je gezondheid, logisch.

 

Je krijgt van mij de nodige wetenschappelijk onderbouwde info, een antwoord op al je vragen en praktische tools om een gezonde levensstijl te bekomen. Je gezondheid boven alles!

 

Voedingsadvies bij:

  • vegetarische/vegan voeding

  • te hoge cholesterol- en/of suikerwaarden

  • ondergewicht

  • voedingsallergieën, -intoleranties

  • zwangerschap (tijdens en na)

Ontdek de trajecten hier en maak de keuze die bij je past.

 

Lichaamsanalyse

Ontdek je lichaamssamenstelling!

BMI Vergelijking png.png

Een lichaamsanalyse gebeurt heel eenvoudig aan de hand van een bio-elektrische impedantie meting op een Inbody weegschaal. Hierbij staan je voeten en handen in verbinding met elektroden en wordt er een lichte wisselstroom door je lichaam gestuurd. Hier voel je niets van en de meting neemt slechts enkele minuten in beslag. (Indien je zwanger bent of een pacemaker hebt, is het afgeraden deze meting te doen). 

Waarom deze meting? Je gewicht op zich vertelt ons niet zoveel. Het is belangrijk om naar je spiermassa en vetpercentage te kijken en de evolutie daarvan op te volgen. Bij gewichtsverlies streven we naar zo min mogelijk spierverlies en maximaal vetverlies.

Het volgende voorbeeld kan dit verduidelijken: Jef en Louis zijn beiden 1m75 en wegen beiden 70 kg. Jef is echter sportief wat voor een hogere spiermassa zorgt en bijgevolg voor een lager vetpercentage nl 16%. Louis sport niet en heeft wat meer vetreserves nl 35%. Hoewel hun BMI identiek is, heeft Jef een gezondere lichaamssamenstelling dan Louis.

Ben je benieuwd naar je lichaamssamenstelling, maar ben je niet op zoek naar voedingsadvies? Neem zeker contact op om een meting uit te voeren.